OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

donderdag 16 februari 2012

"Oud emaille" bad gemaakt van papier voor het poppenhuis


Ik was op zoek naar een oud emaille ligbad
op pootjes voor mijn poppenhuis
maar kon die nergens vinden

Er zijn wel ligbadjes van wit porselein met
goud en opsmuk te koop maar dat was
niet wat ik in mijn hoofd had

Ik wil mijn poppenhuis in de stijl van
rond 1900 maken en ik vind het leuk
als het de werkelijkheid zoveel
mogelijk benaderd

Ik zoek gewoon net zolang tot ik vind wat
ik in mijn hoofd heb want het
is toch een jarenlang project

Daarom was ik ook blij dat ik op internet
een pakketje te koop zag met de
beschrijving erbij hoe ik zelf
een emaille bad kon maken


Het is een oud geblutst bad geworden
met een koperen douche er boven
en hij is helemaal naar mijn
zin geworden

De bodem is van karton, het bad van papier,
de poten zijn prikkers voor een prikbord

Prikkers geschilderd en daarna ijzer afgeknipt
en onder het bad geplakt als poten


Door scoubidou draad een ijzerdraadje duwen
en dit op de rand van het bad vast plakken


Ik heb het bad geschilderd met emaille verf
en wat zwarte verf op de rand aangebracht
zodat het lijkt alsof er blussen af zijn


De douche is een scoubidou draad met een
ijzerdraadje en een oorbel waar de
klip vanaf is geknipt

Daarna het geheel met koperkleurige emaille verf
geschilderd en op de muur gelijmd


4 opmerkingen:

  1. Hello in Blogland and thank you for your wonderful pictures and tutorials.
    I'm a new follower.
    Hugs from Craftland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Halo Craftland,

    Thank you for your nice comment and welcome as a new follower.


    Kind regards Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig. Bedankt voor het delen.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.