OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

donderdag 16 februari 2012

Oude pathefoon schaal 1:12 opgeknapt voor de salon van mijn poppenhuis




Ik vond in de kringloopwinkel een pathefoon voor maar
€ 0.25 die precies de juiste maat had voor het poppenhuis

Ik wilde heel graag een pathefoon maken maar had geen idee hoe ik dat aan moest pakken

Nu moest ik hem alleen maar opknappen en dat was géén probleem

Hieronder zie je de pathefoon zoals ik hem kocht


De koffer heb ik zwart geschilderd

De hoorn en naald heb ik koperkleurig gemaakt


Op Google heb ik langspeelplaten en hoezen uit 1900 opgezocht en verkleind tot schaal 1:12, op karton geplakt, uitgeknipt en gelakt

Alles heb ik dubbel uitgeprint en op elkaar geplakt zodat aan beide kanten een langspeelplaat of hoes is te zien


Één hoes heb ik niet helemaal dicht geplakt en daar een langspeelplaat half uit laten komen

Ik heb het logo van His Masters Voice op de voorkant van de koffer geplakt en een langspeelplaat op de pathefoon gelegd

Uiteindelijk een complete muziekset voor heel weinig geld, geheel naar eigen ontwerp en lekker een paar uur aan het knutselen geweest

3 opmerkingen:

  1. Nou Xandra ik heb alles even bekeken en ik vind het ècht supermooi wat je maakt hoor.
    Voor mij is dit te fijn werk.Ik heb sinds 6 jaar Chronische peesontstekingen in mijn polsen en vingers.En heb ik al meerdere operatie's ondergaan en 5 jaar in en uit het gips gezeten.
    Ik heb vooral last van de fijne motoriek.Dus ik kan beter een steen van de grond pakken als een naald bij wijze van.Om nog te kunnen werken (ik moet ergens van leven) en dingen in en om het huis te doen slaap ik s'nachts met beide handen in gipsbracen.
    Maar ik ben verliefd gewoon op mooie poppenhuizen,dus ik zou wensen dat ik dit soort dingen kon maken.
    Dus ik zou zeggen....zo goed als je kan...ga vooral door met dit wonderschone werk!

    Liefs Janet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Janet,

      De fijne motoriek wordt voor mij ook steeds moeilijker met dikke, stijve en scheef groeiende vingers en zou het vreselijk vinden als het straks niet meer zou kunnen. Sinds kort slaap ik ook in een gipsbrace en hoop dat het gaat helpen.

      Ik wens je sterkte met jouw handen en bedankt voor je lieve reactie.

      Groetjes Xandra

      Verwijderen
    2. Ik hoop voor je meis dat de gipsbracen je zullen helpen....

      Slaap lekker meis

      Verwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.