OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

vrijdag 8 juni 2012

"Oud" toilet gevonden voor mijn poppenhuis


Ik had jaren geleden dit oude toilet eens gezien en ik wilde dat ook nu ook graag voor mijn poppenhuis

Ik heb maanden het internet afgespeurd op zoek naar zo`n toilet voordat ik het had gevonden aan de andere kant van de wereld

Dankzij het internet heeft mijn poppenhuis straks een "oud" toilet



In 1596 kwam John Harington met een wc die een kleppenspoelsysteem had maar er was weinig interesse voor

Nadat Alexander Cumming hier bijna tweehonderd jaar later het doortrekmechanisme aan toevoegde, waarbij de pot constant gevuld was met een laagje water tegen de stank, begon de interesse toe te nemen

Een paar jaar later kwam Thomas Crapper met de uitvinding van de sifon, die ervoor zorgt dat het waterreservoir niet overstroomt

Sinds die tijd vlogen de potten de fabrieken uit en vanaf het begin van de twintigste eeuw kregen steeds meer mensen de luxe om thuis op hygiënische wijze naar het toilet te kunnen


Ook het toiletpapier deed zijn intrede

Waar mensen zich door de eeuwen heen behielpen met gras, water, wol, schelpen of aarde kwam de New Yorkse zakenman Joseph Gayetty in 1857 met het eerste verpakte toiletpapier (1000 losse velletjes verpakt in een doosje)

Bij krantenjongens en hotelportiers kon je boekjes met 100 velletjes kopen

The Scott Paper Company heeft in 1890 de rol met toiletpapier uitgevonden maar toch duurde het toen nog een kleine eeuw voordat de rollen wc-papier op grote schaal werden verkocht

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.