OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

dinsdag 24 februari 2015

Nieuwe webshop voor exclusieve handgemaakte miniaturen: Montheron


Sinds begin dit jaar is Nederland een splinternieuwe
webshop met exclusieve miniaturen rijker

Montheron heeft een uitgebreide collectie meubilair, soft furnishing en accessoires in een prachtige Franse klassieke vormgeving


Het bijzondere is dat elk artikel handgemaakt of hand bewerkt is in eigen atelier
waarmee elk product helemaal uniek en exclusief is

Het zijn geen kant-en-klare producten die worden geïmporteerd of uit een fabriek komen en van elk artikel is er dan ook meestal maar één gemaakt

Met de producten van Montheron maak je je poppenhuis dus echt bijzonder


Bijzonder zijn ook de kamerschermen die kunstwerkjes op zich zijn

Ze zijn gemaakt naar voorbeelden van echte kamerschermen en met de hand
in de kleinste en fijnste details beschilderd

Montheron maakt in dezelfde stijl ook schouwen, verlichting en bedden




De collectie van Montheron bevat ook een uitgebreide serie
met allerhande accessoires

Je vind er een groot aantal beeldjes, bloemstukken, potten en vazen,
schilderijen en nog meer bijzondere miniaturen






\

Montheron maakt uiteenlopende soorten meubilair

De shop biedt keuze uit verschillende kleine en grote kasten, die allemaal
met de hand bewerkt en gedecoreerd zijn

De bewerking kan bestaan uit een fraaie beschildering, het toevoegen van onderdelen zoals hand gegraveerd glas of het aanbrengen van een speciale laag waarmee de kast een bijzondere authentieke uitstraling krijgt


Er worden ook complete sets verkocht zoals bijvoorbeeld
deze goed gevulde keukenkast



De shop biedt ook banken, stoelen en footstools




Drijvende kracht achter Montheron is Vera Rijgersberg uit het Zeeuwse Kapelle

Ooit begonnen met het maken, verzamelen en vullen van een eigen poppenhuis als hobby, maar al snel overgegaan tot het produceren
en ontwerpen van eigen artikelen


"Het poppenhuis was op een gegeven moment vol, ik had ook nog een miniatuurwinkel voltooid en de drang bleef om miniaturen te maken", zegt Vera, die geen dag zonder het maken van miniaturen kan


"Ik heb voor mijn eigen projecten destijds heel veel gezocht naar dit soort artikelen, maar ik had de grootste moeite ze te vinden en
uiteindelijk ben ik ze zelf dus gaan maken."

Door de vele enthousiaste reacties op de door haar ingerichte poppenhuizen is de hobby inmiddels uitgegroeid tot een prachtige nieuwe webshop


8 opmerkingen:

  1. Por las fotos tan bonitas que nos enseñas, Montheron debe tener miniaturas maravillosas, ojalá pudiera visitarla algún dia. Gracias por las fotos y la información.
    Besitos
    Isabel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hola Isabel.

      Todo se puede pedir a través de la tienda online.

      Saludos Xandra

      Verwijderen
  2. Hallo Xandra,
    Welke prachtige miniaturen. de winkel heeft een ongelooflijke selectie. Veel plezier met winkelen.
    Grote knuffel,
    Giac

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hello Giac.

      I like this kind of miniaturesvery much . I think it`s a wonderful shop.

      Dear greetings from Xandra

      Verwijderen
  3. Grazie, Xandra! Sono appassionata della casa di Lea, e scoprirne un'altra interpretazione è stata una bella sorpresa. Incantevole shop! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ciao Blanche

      Sono contento di leggere che ti è piaciuto questo articolo.

      Cari saluti Xandra

      Verwijderen
  4. Prachtige miniaturen, Xandra! Ik vind ook de naam van Montheron een bijzondere, leuke woordspeling: vlgs mij is dat 'Rijgersberg' in het Frans, maar dan andersom 'bergreiger' ;)!
    Bedankt voor deze link, leuk gevonden weer! Waar haal je het toch allemaal vandaan...?
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ilona,

      Door speuren op het internet vind ik iedere keer weer nieuwe informatie. Daarna neem ik contact op met de eigenaar of ik een artikel mag plaatsen en toestemming krijg om foto`s te downloaden of de foto`s worden (zoals dit keer) toegestuurd. Ik vind het leuk om te delen en de eigenaars hebben nog nooit bezwaar gemaakt tegen plaatsing :) Ik heb het niet gevraagd waar de naam Montheron vandaan komt maar volgens mij heb je helemaal gelijk.

      Groetjes Xandra

      Verwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.