OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

donderdag 5 juni 2014

Zo ziet mijn poppenhuis in de vitrinekast er nu uit


Vandaag even een overzichtsfoto om te laten zien hoe mijn poppenhuis, dat ik in een vitrinekast maak, er nu uitziet

De zolderverdieping moet nog een tussenmuur krijgen, de zijwanden moeten worden behangen en de vloer nog vast gelijmd

Daarna kunnen de planken aan de voorkant afgewerkt worden en de verlichting worden aangesloten

Als het goed is dan komt mijn poppenhuis dus dit jaar klaar


15 opmerkingen:

  1. Xandra,

    Wat een mooi poppenhuis heb je!!!!! Echt een leuk idee met die vitrinekast!

    Groetjes, Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Natasja,

      Bedankt voor je leuke reactie. Het idee van de vitrinekast zag ik op een tentoonstelling in Den Haag. Daar zag ik een antiek poppenhuis in een vitrinekast en toen wist ik het...dat wilde ik ook. Een poppenhuis is leuk maar als het dicht is zie je niets van alle mooie miniaturen. Nu kun je alles goed bekijken en het wordt achter het glas niet stoffig en niemand kan eraan komen want de deur zit op slot :)

      Groetjes Xandra

      Verwijderen
  2. Hallo Xandra,
    Ik ben overweldigd door de prachtige kamers. Het is zo'n prachtige manier om zo'n prachtige verzameling en ongelooflijke vakmanschap tonen. Bravo mijn vriend!
    Dikke knuffel,
    giac

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel Giac voor je lieve reactie maar het haalt het niet bij jouw prachtige poppenhuis....

    Groetjes Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Xandra I am so impressed with your dollhouse, great job :)

    Hugs
    Marisa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WOW Xandra, ik ben er helemaal stil van, ik had geen idee hoe groot het eigenlijk was.
    Het ziet er prachtig uit in de vitrinekast, wat een werk heb je tot nu toe al volbracht !!
    Ik vindt het heel leu hoe je schrijft : niemand kan eraan komen want de deur zit op slot :) hahaha, want je hebt altijd van die mensen die gelijk met hun vingers overal aan willen zitten.....nu gaat dat niet :)
    Ik wens je een heel fijn pinkster weekend !!

    Lieve groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Mieke,

    De kast is ruim een meter breed en 2.25 m hoog. Ik wilde een lekkere grote kast want daar kunnen veel miniaturen in... Sinds een paar maanden zit de deur in de kast. Voor die tijd zijn er al diverse miniaturen kapot gegaan door "bewonderaars" of omdat iemand tegen de kast stootte en miniaturen eruit vielen. De kast heeft namelijk wielen zodat ik makkelijk bij de achterkant kan komen voor de elektra. Het nadeel van de wielen is dat hij dus snel beweegt... Ik heb er een slot op laten maken zodat kleine kinderen er niets uit kunnen halen want het is natuurlijk allemaal erg interessant. Ik kan niet wachten tot de verlichting kan branden met dimmer. Dan zie je `s avonds de kast mooi verlicht (hij staat in de huiskamer) en kun je de miniaturen goed bekijken.

    Ik wens jou ook een mooi Pinksterweekend en groetjes,

    Xandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. es una casa muy grande , has trabajado mucho , me alegro de que la hayas terminado

    besitos

    Mari

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig "kijkkast in het groot" heb je, Xandra...je blijft kijken!

    Groetjes Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou Xandra, dit is met recht een KAST van een huis, uh poppenhuis, te noemen, geweldig wat een groot huis! Nu ik het in zijn geheel kan zien, zie ik eigenlijk pas goed hoe groot het in werkelijkheid is, mijn complimenten!
    Dus bij jou zit er een slot op, tja, die mensen die altijd met hun vingers kijken' (van kinderen snap ik het nog een beetje). Ik heb daar ook zo'n hekel aan: het IS geen speelgoed, toch? Je legt nota bene uit hoeveel tijd en moeite het allemaal heeft gekost en dan tóch zitten ze er met hun 'fikkies an', ben ik dus niet alleen met deze gedachte!
    Ik bedenk nu net: eigenlijk zouden we een waakhondengeblaf in de kast moeten inbouwen, zo eentje die gromt en heel hard blaft! Als dan ons poppenhuis/-kast opengaat, houdt iedereen van schrik zijn handen misschien thuis :D LOL.....zie het zó voor me!
    Ik heb, net als jij, ook wielen onder de onderkast van mijn grachtenhuis, dat is voor jouw kast misschien een beetje onstabiel, maar mijn grachtenhuis staat toch erg stevig, ik denk door zijn zware gewicht.
    Ik zou zeggen: geniet van de mooie aanblik, maar dat doe je vast al ;)!
    Fijn weekend!
    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Ilona voor je lieve en uitgebreide reactie. Er zijn diverse miniaturen stuk gegaan dus nu is het kijken achter het glas :) Een alarm op mijn poppenhuiskast hihihi...Leuk idee. Nu er glas voor zit kunnen de miniaturen er niet meer uitvallen als ik de kast verrol.

      Niet alleen ik maar ook alle visite geniet van mijn huis en ze zijn iedere keer weer nieuwsgierig wat ik weer heb gemaakt.

      Groetjes Xandra

      Verwijderen
  10. Dear Xandra,
    This is a most amazing dollhouse in a glass cabinet. It's so full of
    precious treasures that I can look again and again and discover fantastic pieces each time. It is also in very good taste and brings to life a historic era.
    Wonderful work!
    Hugs, Drora

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Xandra,
    You have huge collection of treasures in large rooms of this cabinet. I would like to have closer look and found that opportunity by clicking captions on the left. Thank you for sharing so much information too. I found all this so inspiring. And thanks again commenting in my blog.
    Hugs, Riitta

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.