OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

dinsdag 6 maart 2012

Ik heb "oude emaille kannen" van papier gemaakt voor het poppenhuis


Ik heb geleerd hoe ik van papier "oude" emaille kannen kan maken voor het poppenhuis in schaal 1:12

Ik heb 3 kannen in de kleur zink gemaakt en vond het leuk om te doen



Model uit stevig papier knippen

Rond draaien over een potlood voor de ronde vorm


Ik gebruikte een tandenstoker om de naadjes met lijm in te smeren


Druk de beide kanten goed op elkaar


Plak de bodem van de kannen op stevig papier en goed laten drogen


Knip overtollig papier weg

Schuur de randjes glad met heel fijn schuurpapier


Plak de bovenkant van de kan erop en schilder de
kannen met emaille verf

Knip smalle strookjes papier voor het handvat

Schilder deze strookjes aan beide kanten

Smeer lijm op de boven- en onderkant van de dunne strookjes

Lijm dit nu als handvat aan de kan

Je kunt er natuurlijk ook nog andere versieringen op schilderen
(of plakken)

Doop een tandenstoker in de zwarte verf en tip hier de kan mee aan zodat je het effect krijgt van een beschadigde kan


Lak het geheel met blanke lak

Van een gewoon stukje papier tot een “oude” emaille kan

1 opmerking:

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.