OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

donderdag 16 februari 2012

Mijn 48 jaar oude poppenhuismeubeltjes Petite Princess




Als kind heb ik een aantal poppenhuismeubels van het merk Petite Princess gekregen

Ik vond ze prachtig en ik heb ze gelukkig nog steeds

Zelfs de doosjes heb ik er nog van bewaard

Deze meubels zijn te klein (verhouding ongeveer 1:18 i.p.v. gebruikelijke 1:12) voor een gewoon poppenhuis

Mijn dochter heeft er ook nog mee gespeeld en helaas zijn er meubeltjes stuk gegaan

De meubeltjes die niet beschadigd zijn staan nu in mijn vitrinekast

Zo kan ik er iedere dag van genieten


Ideaal’s Petite Princess Fantasy Meubels voor het poppenhuis waren voor het eerst te zien in de Sears Christmas Wish Boek in 1964

Zij boden de oorspronkelijke doos aan met dertig belangrijkste stukken, alsmede het originele Fantasy gezin (vader, moeder, zus en broer) en hun kamers Fantasy (verkrijgbaar in roze, blauw en geel)

Sommige van deze stukken kwamen terug in 1966, 1967, 1968, en 1969 Sears Christmas Wish Books

Deze stukken omvatten de kaptafel en stoel, bed, tafel en lamp, piano en bank, kabinet, gasten stoelen, incidentele stoel , bank, tafel en lamp


Ook in 1968 en 1969 verkocht Sears dertien stukken van de originele collectie in een koloniaal landhuis poppenhuis met rood dak

Inbegrepen in deze herenhuizen waren de kaptafel en stoel, bed, tafel met lamp, stoelen, bank, salon vleugel , bijzettafel set, en een nieuwe badkamer set met een badkamer, bad en handdoek rek

De originele fantasie familie kwam niet terug en werd vervangen door een andere familie

Petite Princess vintage miniaturen werden geproduceerd in ¾ inch schaal ( 3/4 inch) en er waren geen andere miniaturen vervaardigd in deze schaal

Dit draagt bij aan het unieke karakter van dit product

De fabrikanten van deze mooie meubellijn beschrijven Petite Princess meubels als “De vervulling van de droom van elk meisje.”

De meubels zijn prachtig gedetailleerd

Het zijn met de hand vervaardigde meubels en accessoires om vele uren fantasievol te spelen

De Petite Princess poppenhuismeubels zijn mooi om te verzamelen

Er bestaat ook een Japans merk die ze heeft nagemaakt maar die zijn lang zo mooi niet

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.