OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

maandag 8 maart 2021

Hoe maak je een paardenbloem in miniatuur?

 
 Ik wilde nog graag wat paardenbloemen bij
mijn winkeltje en die heb ik nu gemaakt
 
 
Ik had een workshop zonder foto`s en kwam
niet goed uit de beschrijving dus heb
ik er maar mijn eigen versie
van gemaakt
 
 
Je hebt nodig:
 
Borduurzijde in 4 verschillende tinten geel
IJzerdraad
Bloemistentape
Lijm
Schaar
Papier
Speld
Groene verf
Kochertang
 
 
Splits ieder kleur draad borduurzijde
in 2x3 draadjes

 Leg 10 draadjes met verschillende kleuren
geel naast elkaar

 
Knip 10 cm draad af, vouw dit dubbel en
hou het vast met de kochertang

 
Draai een enkel draadje om de draden en
leg hier meerdere knopen in
 
 
Als dit klaar is lijm je een stukje ijzerdraad
in het dubbele gedeelte en laat dit
goed drogen in de kochertang
 
 
Daarna smeer je ook lijm rondom
 aan de buitenkant en maakt
het zo plat mogelijk
 
 
Dan draai je de bloemistentape om het
ijzerdraadje heen en knijpt dit
stevig aan
 
 
Knip de gele draden op de juiste lengte af en
haal met een speld voorzichtig de
draadjes uit elkaar
 

Teken de blaadjes, knip ze uit en verf ze
 
Werk eventueel de stelen nog wat bij met verf

 
Lijm de onderste blaadjes op elkaar en 
lijm daar de paardenbloemen op

8 opmerkingen:

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.