OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

donderdag 16 februari 2012

Miniatuur schaatsen "Friese doorlopers" gemaakt voor het poppenhuis




Ik heb Friese doorlopers in de schaal van 1:12 gemaakt voor het poppenhuis


Uit een tongspatel een houtje zagen van
0.5 cm breed en 2 cm lang

Ik ben heel wat keren overnieuw begonnen want het hout
splijt namelijk heel snel


Daarna kwam het allermoeilijkste...namelijk de voorkant

Die moest natuurlijk dunner worden gemaakt dan de rest van de schaats en dat aan twee kanten netjes gelijk



Ik ben 2 avonden bezig geweest en heb heel wat nieuwe schaatsen gemaakt maar ik kreeg het door de pijn in mijn handen niet voor elkaar

Daarna heeft mijn man het voor me gedaan en hij heeft het in 1 keer voor elkaar gekregen



De riempjes heb ik uit een stukje suede geknipt en aan de schaats vast gelijmd


De schaatsen heb ik in mijn mini werkbank vast gezet en heel voorzichtig een kleine inkeping in de lengte gemaakt om de ijzers in vast te lijmen

Van het cupje van een waxinelichtje heb ik 2 ijzertjes uitgeknipt en in het gleufje gelijmd

Na een hele nacht drogen kwam ik er achter dat ik 1 ijzertje verkeerd om erin had gezet en heb dat dus heel voorzichtig verwijderd en opnieuw gelijmd



Het achterste riempje en gespje aan de andere riempjes gelijmd en gaatjes geprikt in het suede om daar de "veters" doorheen te reigen


Ik had wat hulp nodig maar ik ben blij dat ik heb doorgezet en ben tevreden met het eindresultaat


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.