OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

vrijdag 23 april 2021

Kraambord, beschuit met muisjes, en kraampaal gemaakt in schaal 1:12


Online een workshop gehad van 
Von de Boer om een kraambord
en kraampaal te maken


Ik vond dit een leuke workshop want bij
de geboorte van mijn kleindochter hing
zo`n zelfde beschuit op de deur


Het hoekje heb ik gemaakt van karton

De muur en het grind heb ik gedownload
en op maat gemaakt


Plaatje gedownload en naast de 
deur opgehangen


Rondje uit onderzetter van kurk gesneden
en met witte verf beschilderd


Als je geen muisjes hebt kun je ook
kraaltjes gebruiken

In Nederland is het traditie om beschuit met
muisjes te eten samen met de kraamvisite


Roze bij meisjes en blauw bij jongens




Met een lintje op de deur gelijmd


Koffieroerhoutje roze geschilderd




Plaatjes gedownload, op maat gemaakt,
op karton gelijmd en uitgeknipt

Op de paal gelijmd samen met een flamingo

Klei in een pot gedaan, lijm erop gesmeerd,
koffie op gestrooid en bloementjes en
de paal erin gestoken


5 opmerkingen:

  1. Genial el taller que has realizado, me encanta saber de las tradiciones de otros países y esta placa de maternidad es uno de ellas ;te ha quedado muy bien. Muy fina y con total significado .Buen fin de semana

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gracias por tu lindo comentario. Pensé en explicarlo porque probablemente no conocen este hábito en todas partes :) Que tengas un buen fin de semana también

      Verwijderen
  2. que bueno, no conocía esa tradición...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Me encanta conocer tradiciones de otros lugares. Aquí, donde vivo ahora, tenemos vecinos holandeses y curiosamente, vi colgadas en su puerta, adornos curiosos como los que mencionas, me llamó la atención y ahora ya sé por que estaban allí. También en Pascua decoran la puerta con huevos coloridos y conejos, es todo muy bonito.
    Un abrazo

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.