OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

vrijdag 13 november 2020

Winkeltje "Nieuwe Bazar" voor huishoudelijke artikelen en speelgoed

 


Mijn opa en oma hadden vroeger een winkel voor
huishoudelijke artikelen en speelgoed

Helaas is dit de enige foto die ik heb van de winkel


Het leek me leuk om die winkel te maken en ging op
zoek op internet of er informatie te vinden was

De winkel opende in 1929 maar de eerste advertentie
die ik kon vinden is van 1937


De meeste kits waren erg ondiep maar ik vond bij WAM
een winkeltje met 2 etalages en de deur in het midden
net zoals bij de winkel van mijn opa en oma 

De voorkant kun je makkelijk verwijderen en in het dak
zit een acrylplaat zodat je ook licht van boven hebt

Afmetingen zijn breed 32cm diep 23 cm en hoog 23 cm


Ik heb er voor gekozen om het houtwerk te beitsen in plaats
van te schilderen omdat dit ook zo was bij hun winkel


Monique Jakobs van Lasermini`s and More heeft op mijn
verzoek houten letters geheel naar mijn wens gemaakt

Die heb ik goudkleurig geschilderd en even los op het winkelfront
gelegd om te kijken hoe het er uit gaat zien


Ik heb nu onder de ramen "betegeld", handgrepen aan de
deuren gemaakt en enkele "ramen" er in gezet


5 opmerkingen:

  1. Que gran comienzo! me encanta tu nuevo proyecto!
    Besos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Spannend, ik ga dit volgen.. leuk een project uit de oude doos.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. The shop already look fantastic. I like it stained and I love the letters. Have fun with this nostalgic project.
    Hugs, Drora

    BeantwoordenVerwijderen
  4. This project is going to look great when you finish. Cannot wait to see it.
    Mini huggs,
    Conny

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.