OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

vrijdag 26 april 2013

Schouw voor de salon diverse keren geschilderd


De schouw van de salon heeft diverse behandelingen ondergaan en uiteindelijk heb ik hem weer wit gemaakt en gelakt

Helaas is hij nu nog niet naar mijn zin want hier en daar is de lak raar opgedroogd en zie je gele plekjes en de verf is gaan scheuren

Heeft iemand nog een suggestie wat ik zou kunnen doen?

De schouw bij aankoop


De gemarmerde schouw was niet naar mijn zin en daarom heb ik hem eerst met kiezel grijs geschilderd

Nat leek het een hele mooie kleur maar eenmaal
opgedroogd viel het erg tegen

Ik heb hem drie keer met wit moeten schilderen voordat de schouw weer egaal wit was en daarna heb ik hem gelakt

Geschilderd met kiezelgrijs

De eerste keer met wit over geschilderd 

De tweede keer met wit

Derde en laatste keer want nu is hij weer geheel wit

De schouw gelakt

10 opmerkingen:

  1. Hallo Xandra,
    Wat een probleem! Eigenlijk zijn het origineel marmeren schouwen, maar het inderdaad zoals ze er bij jou uitzag leek ze op niets. Misschien kan je ze ofwel patineren en dan wordt ze gebroken wit ofwel moet je er met een fijn penseeltje proberen lichtgrijze marmeren lijntjes in te trekken.
    Veel succes!
    groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Christelle,

      Dat is een goed idee om wat marmeren lijntjes aan te brengen. Ga ik toch nog maar eens proberen. Mocht dat ook niets worden dan komt er denk ik een andere schouw in de salon...

      Fijn weekend en groetjes,

      Xandra

      Verwijderen
  2. Ik gebruik vaak donker bruine patina (bij hobbywinkel), om iets een oude look te geven.
    Dat werkt gele plekken weg en vult de scheurtjes, zodat het echt oud lijkt.

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Juliëtte,

      Bedankt voor de tip. Nu ik de schouw al heb gelakt denk ik dat patina niet meer gaat lukken. Ik ben begonnen met grijze lijntjes te maken op het marmer en zie wel of dat iets gaat worden.

      Fijn weekend Xandra

      Verwijderen
  3. Hoi Xandra,
    Ik vond de schouw erg mooi toen deze een grijze ondergrond had en je 1e of 2e keer wit had geschilderd. Het grijs kwam er toen nog wat doorheen en het leek toen natuursteen. Ook het matte vond ik juist een originele uitstraling hebben.
    Succes met de keuzes die je gaat maken.
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Nanacy,

      Ik vind het er op de foto`s beter uitzien dan in het echt. Bedankt voor je reactie.

      Groeten Xandra

      Verwijderen
  4. I like the withe fireplace.
    Bye, Faby

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vond de schouw wel mooi na een of tweede keer overgeschilderd te hebben, Xandra. Je kunt natuurlijk ook doen wat Christelle zei, fijne lijntjes maken met een heel dun penseeltje.
    Fijn weekend. Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Ilona,

      De foto`s zien er beter uit dan ik het in het echt zag. Nu ik terugkijk vind de tweede keer geschilderd ook mooier dan het resultaat nu.. Ach al doende leert men :)Ik ben nu begonnen met lijntjes te maken op het marmer en hoop dat het iets verbetert...

      FIjn weekend Xandra

      Verwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.