OP DEZE WEBSITE VIND JE VAN ALLES OVER DE POPPENHUISHOBBY, MINIATUREN, POPPENHUIZEN, WORKSHOPS EN NOG VEEL MEER ....

zaterdag 6 februari 2021

Winkel met huishoudelijke artikelen en speelgoed "Nieuwe Bazar" Anno 1929 is geopend


Mijn opa en oma opende in 1929 hun winkel "Nieuwe Bazar"
die ze geheel naar hun eigen wens hadden laten bouwen


Ze verkochten huishoudelijke artikelen, speelgoed,
schilderijen,wasmachines, Maria beelden enz.


1929

Ter herinnering aan mijn opa en oma heb
ik dit winkeltje gemaakt

Ik hoop dat het winkeltje in de familie blijft en daarom
heb ik op de achterkant een insteekhoes geplakt

Ik heb alles wat ik weet over mijn opa en oma en de winkel
opgeschreven, foto`s erbij gedaan en de advertenties die ik
online heb kunnen vinden in de hoes gedaan


Het straatnaambordje en huisnummer heb ik gemaakt

Aan de achterkant van de etalage heb ik het logo
van de winkel verwerkt






De theemuts heb ik geborduurd met aan de
ene kant een mandmet roze rozen en aan
de andere kant blauwe hortensia`s



De winkel is geopend... Ga je mee naar binnen?



Ik heb de kast, toonbank en planken
gemaakt van 2mm dik karton






Het doosje met de trein, reclame, wasbord, 
alle doosjes in de winkel, Brasso en Silvo
flesjes en de Delfts blauwe borden aan
de wand heb ik allemaal zelf gemaakt


De prachtige rolschaatsjes zijn gemaakt
door Wim van Soest








De tegelvloer heb ik gedownload en op maat gemaakt,
uitgeprint en op de vloer gelijmd


Lijm op het dak gesmeerd en grind er op uitgestrooid
en het dakraam bevestigd


Het winkeltje is een kit die ik bij
WAM miniaturen heb gekocht










De stoep heb ik van een foamplaat gemaakt en 
tegels op maat erin gesneden

Geschilderd met diverse kleuren en
voorzien van "onkruid"


5 opmerkingen:

  1. Me encanta como te ha quedado! es un fantástico trabajo y un recuerdo precioso de tus abuelos!
    Besos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Preciosa te ha quedado esta escena, un gran recuerdo con unos detalles encantadores; estas escenas me encantan es unos de mis proyectos a ver si este año las comienzo y termino. Buena semana, cuídate

    BeantwoordenVerwijderen
  3. un trabajo excelente, me gusta mucho ...!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat mooi! Wat leuk dat je een blogsite hebt. zit te denken om op mijn site www.poppenhuisje.nl een vrienden pagina te maken met linkjes naar dit soort sites. Mocht je het leuk vinden begin ik met jou ;-) Groetjes Danielle Hollander

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk:) Zet mijn blog er maar op. Dank je wel. Groetjes Xandra

      Verwijderen

Thank you for leaving a comment. To prevent spam, I moderate all writen comments to my blogposts before publishing --- Dankjewel voor je reactie. Om spam te voorkomen, modereer ik elke reactie voordat deze definitief word geplaatst.